School en andere kennis
Mijn schoolcarrière was niet altijd helemaal het normale traject. Door verschillende invloeden ben ik meerdere keren van visie veranderd zonder dat ik er altijd wel goed bij nadacht. Maar da's deel van het leven denk ik! Fouten maken en daaruit leren. Misschien daarom dat ik zo'n keuzestress heb nu..
Karel De Grote Hoboken
Hogeschool (Media & Creative Technology - in English)
2025 - ...
Na enkele jaren werkervaring waagde ik me toch aan de hogeschool. Ik koos eigenlijk niet per sé voor KDG, maar voor de richting. En die was exact wat ik nodig had. De school zelf was kwalitatief met af en toe moeilijke communicatie maar ze heeft zeker een goede indruk achter gelaten. Veel ondersteunende diensten, een self-hosted fablab door studenten, en (meestal) proffesionele docenten. Ik maakte hier ook deel uit van de studentenraad.
Jaar 1
Ik begon het jaar met 110% motivatie. Ik wíst dat dit mijn richting ging zijn en woonde alle lessen bij. Het was een jaar boordevol ontdekkingen in de 3D wereld, marketing, business en audio/video. Relatief meer praktische vakken dan de andere twee jaren, om een goede fundering creator skills te leggen waar de diepere Marketing vakken van het 2e en 3e jaar op kunnen bouwen. Ik koos bewust voor de Engelse opleiding om internationale contacten te leggen en omdat de focus hier meer lag op het ondernemerschap dan een specialisatie die in het 2e jaar van de Nederlandse richting gekozen moest worden.
Hieronder mijn favoriete vakken en de assets die ik ervoor ontwerpte:
3D Modeling
Een intro in Blender 3D ontwerp
Ik heb rond 2014 wat gespeeld met Sketchup, omdat we dit tijdens de lessen informatica bekeken. Voor de rest nooit 3D software aangeraakt naast TinkerCAD. Van de eerste seconde dat ik onze docent iets zag maken beginnend vanuit een vierkant blokje, was ik verkocht. Ik dook head-first in de wereld van vertices en face counts.
Final Assignment
Voor onze eindtaak moesten we een diorama maken van iets. Ik deed dit van mijn kamer en ben trots op het resultaat! Alle werkjes die we doorheen het trimerster kregen zitten hier ook in verwerkt. Zo zie je de auto's, verkoopmachine, de grot, auto, en donut die we moesten maken.
Fusion Challenge 1
Een dyanamische DJ Wall
Fusion Challenge combineert verschillende vakken en is projectwerk.
Waarom ik dit vak koos
[Persoonlijke reden.]
CVO Hoboken
Middelbaar (Helpdeskmedewerker)
2020 - 2021
Dankzij het volwassenonderwijs heb ik een middelbaar diploma behaald. Ik had enkele vrijstellingen en moest 20u per week naar school, waardoor ik veel als student kon gaan bijwerken. De leerkrachten hier waren ervaren en gaven les met passie. Het diploma 'helpdeskmedewerker' ben ik door de Coronamaatregelen op papier moeten gaan afhalen, zonder ceremonie :(
Meer info
Coming soon..
Sint Jozefinstituut
Middelbaar (Industriële ICT)
2019 - 2020
Dit is een zeer technische school, eigenlijk het compleet tegenovergestelde van 't GIB. Ik kwam hier terecht omdat ik na het middelbaar direct klaar wou zijn. De opleiding Industriële ICT bleek toch niets voor mij te zijn en ik dipte net voor het einde van mijn eerste jaar.
Meer info
Coming soon..
Gemeentelijk Instituut Brasschaat
Middelbaar (Techniek-Wetenschappen)
2014 - 2019
Het GIB was destijds een hoog aangeschreven school. Ze hadden een klein aanbod pittige richtingen, en stonden ervoor gekend om een theoretische aanpak te verkiezen. Ik koos hier voor Techniek-Wetenschappen, maar maakte dat net niet af. Ik heb hier veel over mezelf geleerd, vrienden voor het leven gemaakt, en les gekregen van ervaren, proffesionele leerkrachten.
Meer info
Coming soon..
Klavertje Drie
Kleuter + lagere school
2005 - 2014
Een relatief kleine school in een minder gekende deelgemeente van Brecht: Overbroek. Het is een katholieke school die verdeeld werd over twee gebouwen, de eene voor de kleutertjes en tot het 2e leerjaar, en de andere voor de rest van de jaren
Meer info
Mijn ouders kozen deze school omdat ze relatief dichtbij lag. Vanaf het tweede leerjaar ging ik al met mijn klasgenootjes uit de buurt met de fiets naar school, over de boerenwegen tussen de akkers door.
Aangezien ik nog jong was kan ik hier niet zo'n grondige review over schrijven. Er zijn dingen die ik me goed herinner, zoals de lessen zedenleer die we meestal met veel minder leerlingen hadden dan de godsdienstklassen.
Mijn meest levendige herinnering is een spreekbeurt die ik ooit moest voorbrengen. We hadden vrije keuze over het onderwerp en ik koos LEGO. Hier had ik toen een bak voor mee met mijn coolste sets, handleidingen en minifigs. Na 2 uur moest de juf mij onderbreken, mijn tijd was al lang op...
Ook weet ik dat er tijdens de speeltijden in de zomer vaak huisjes en boerderijen werden gemaakt met allerlei takjes en steentjes die we vonden op de speelplaats. Er ontstond een hele economie rond besjes, speciale stenen en legoblokjes die we van de klas steelden. In die bak lego zaten ook enkele diamanten. Daar werd op een gegeven moment zoveel ambras over gemaakt dat er regels moesten geschreven worden.
Ooit had ik bijna brand gesticht met een vergrootglas, maar toen was Birthe mij gaan klikken bij de leraarskamer.
En dat ik juf Ilse tijdens het schoolfeest het dansje van 'Gagnam Style' moest leren, want dat was toen hip (2012)